Published by admin on 11 stycznia, 2022

Zrzucamy kilogramy zdrowo

Zgodnie z porami roku, kiedy kończy się zima i zaczyna wiosna na ulicach miast pojawia się jakby więcej ludzi. I nawet nie chodzi o to, iż spieszą do pracy czy do swoich obowiązków (tak jest przecież cały rok), osoby te wychodzą z domu, by rozruszać mięśnie po zimie, by pozbyć się trochę zbędnych kilogramów i przygotować się do lata. Kiedy przychodzi wiosna zaczyna do codziennego słownika wchodzi hasło: odchudzanie. Jak zrzucać kilogramy efektywnie?

szczupła sylwetka

Autor: Butz.2013
Źródło: http://www.flickr.com
Miejmy na uwadze to, że zdrowa dieta odchudzająca to proces, który musi jakiś czas potrwać.

Przypadł Ci do gustu nasz artykuł? Więc zapewne masz zamiar przeglądnąć coś jeszcze. Jeśli tak, to kliknij w poniższy link i idź do źródła (https://www.terapiamanawa.pl/terapia-uzaleznien/). Miłej lektury!

Nawet najlepsze suplementy diety, choć pomocne, same nie wystarczą. Liczy się konsekwentna oraz ciężka praca nad swoim ciałem. Najistotniejsze to szanować własne ciało. Nie można traktować je jak modelinę, którą można gnieść, ugniatać, przeobrażać do woli. Możemy być pewni, że odpowie nam ono ze zdwojoną mocą pokaże nam, iż wszelkie diety drastycznie obniżające wagę, diety cud tak naprawdę to ślepa uliczka.

Najważniejsze to zrezygnować złych nawyków żywieniowych, a w zamian za to stosować zdrowe praktyki rozsądnego odżywiania. Miej na uwadze to, że najlepsze rezultaty dają prawidłowo zbilansowane porcje żywności (białka, warzywa, złożone węglowodany) 4-5 razy dziennie, spożywane w odstępach 3-4 godzin. Pamiętaj: posiłki nie mogą być zbyt pokaźne. Liczy się częstotliwość spożywania, a nie wielkość porcji. W związku z tym, jeśli chcesz osiągnąć zamierzone efekty jedz często, ale niewielkie porcje.

Jedz powoli i nigdy nie jedz, aby maksymalnie się najeść. Zawsze trzeba odczuwać delikatny niedosyt, mówiąc kolokwialnie „puste miejsce w brzuchu”). Pamiętaj bowiem, iż wieść (sygnał) o najedzeniu dochodzi do mózgu dopiero po około 20 minutach.

Konieczna jest systematyczna aktywność fizyczna. Najlepiej jest ćwiczyć codziennie po 40 minut (lub 1,5 godziny) 3 razy w tygodniu. Najskuteczniejsze techniki kulinarne to: duszenie bez użycia tłuszczu, przygotowanie jedzenia na parze czy pieczenie na patelni bez dodatku tłuszczu. Wiele osób zapomina o jednym fakcie, jakim jest unikanie słodyczy. Nie podjadaj pomiędzy posiłkami nawet, jeśli uważasz, iż mały „gryz” małej przekąski to nic wielkiego.

To tylko parę, podstawowych rad (więcej tutaj: zdrowe odżywianie na diecie), których stosowanie na pewno pomoże ci zdrowo zrzucić zbędne kilogramy. To prawda, nakłaniają nas do pracy i cierpliwości, a nie gwarantują od razu sukcesu, lecz istotnie opłaca się podjąć ten trud o swój dobry wygląd i samopoczucie.
#aktywność fizyczna#częstotliwość#Diety#efekty#gotowanie#jedzenie#nawyki