Published by admin on 21 grudnia, 2021

Co zjadać aby nie przytyć – dieta dobrych i złych kalorii

Współcześnie mnóstwo ludzi zaczyna coraz mocniej interesować się zdrowym trybem życia. Zaczynamy zwracać dużą uwagę nie tylko na to, jak wyglądamy, ale także na to, co spożywamy. Zdrowe odżywanie stało się wyjątkową modą, z czego niewątpliwie powinniśmy się wszyscy cieszyć. Oznacza to przecież, że ekologiczna żywność jest nie tylko łatwiej dostępna, ale również tańsza. Kiedy Ty również przywiązujesz dużą wagę do swojego wyglądu, wówczas na pewno niejednokrotnie zastanawiałaś się nad przejściem na dietę.

Noworoczne zmiany dla zdrowia

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy jednakże diety tak naprawdę są nam niezbędne do tego, aby cieszyć się niezłym zdrowiem, a w dodatku nieźle wyglądać? Okazuje się, że nie – wystarczy wyłącznie zwracać większą uwagę na to, co się je.

Podoba Ci się ten artykuł?! To przejdź do oferty (https://lekarzgarwolin.pl/uslugi/lekarz-medycyny-pracy), aby zapoznać się z dodatkowymi informacjami na omawiany temat, jakie dla Ciebie podaliśmy.

Wielu z nas podświadomie odrzuca ze swojej diety produkty wysokokaloryczne – zwykle myślimy, że produkty o wysokiej zawartości kalorii to zabójcza bomba dla naszej figury. Zamiast tego zwykle wolimy zjeść dla przykładu jabłko, które wydaje nam się bardzo zdrowe – czy jednakże zastanawiałaś się nad tym, dlaczego zazwyczaj po zjedzeniu takiego jabłka szybko robisz się z powrotem głodna? Otóż okazuje się, że nie wszelkie produkty o niewielkiej zawartości kalorii są dla naszych organizmów takie dobre.

W takich sytuacjach proste liczenie kalorii na niewiele się zda – trzeba wówczas zacząć zwracać większą uwagę na inne czynniki. Czy słyszałaś kiedyś przykładowo o diecie dobrych i złych kalorii? Jeżeli nie, wówczas bez wątpienia powinnaś poczytać na ten temat nieco w sieci. Dieta ta opiera się między innymi nie na kaloryczności poszczególnych produktów, ale na wysokości ich indeksu glikemicznego. Jeśli zjesz produkt o wysokim indeksie glikemicznym (jak dla przykładu wspomniane wyżej jabłko, wtedy poziom cukru w Twojej krwi gwałtownie się podnosi, a następnie równie szybko opada, co jest przyczyną wracającego uczucia głodu. Jedzenie o niewysokim indeksie glikemicznym hamuje także tworzenie się tłuszczu. Dieta dzieli produkty spożywcze na te, które mają przydatne kalorie oraz te, których zdecydowanie powinnaś unikać – praktyczne rady.

Do tej pierwszej grupy należą głównie mięso, ryby, produkty pełnoziarniste, owoce o niewielkiej ilości kalorii oraz chudy nabiał.

Intryguje Cię tematyka poruszana w tym wpisie? Poznaj oprócz tego też inne pokrewne treści – po prostu wejdź tutaj rehabilitacja po udarze wrocław.

Unikać powinnaś między innymi białego pieczywa, suszonych owoców, słodyczy, produktów o dużej zawartości cukru czy tłustych produktów mlecznych. Kiedy chcesz zastosować dietę dobrych i złych kalorii, wtedy powinnaś się jeszcze nauczyć paru rzeczy na temat łączenia ze sobą konkretnych produktów. Pierwsze efekty bez wątpienia zauważysz już po niedługim czasie.

#Diety#indeks glikemiczny#kalorie