Published by admin on Marzec 5, 2020

Ruch to zdrowie!

Różne są powody uprawiania aktywności fizycznej. Jogging, pływanie, jazda na rowerze to sporty uprawiane przede wszystkim dla zdrowia. Ćwiczenia na siłowni łączą przyjemne z pożytecznym: zdrowie i troskę o sylwetkę. Natomiast przyjemność to główny powód uprawiania futbolu czy turystyki pieszej. Nieważne którą formę ruchu się zdecydujemy, istotne by na stałe zagościł w naszym życiu. Musimy w związku z tym wybrać taką, która da nam przyjemność.

codzienne ćwiczenia

Autor: Port of San Diego
Źródło: http://www.flickr.com
Wielu z nas pokochało jogging. Dlaczego? Dla zdrowia, relaksu, udowodnienia sobie i innym, że potrafią… Argumentów jest tyle, ilu biegaczy.

Dodatkowo to niedrogi sport, ponieważ aby biegać niepotrzebne są nam przebyte kursy czy profesjonalne oprzyrządowania. Wystarczą dobre buty, dobre jakościowo ubrania i… odrobina chęci Czasem spotykamy się z opiniami, iż jogging to jedyny sport, który tak świetnie działałby na naszą psychikę. Amatorzy tego sportu przekonują, że jeżeli biegniesz wolno 21 kilometrów i w tym czasie nie udało ci się rozwiązać problemu, to jest on nierozwiązywalny.

Bieganie to głównie troska o zdrowie. Nie dość, że czyni nas bardziej wydolnymi i szczęśliwymi, to dodatkowo zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób. Dziś w każdej, większej miejscowości zachęca nas również do aktywności fizycznej wiele siłowni i fitness klubów. Jeżeli zdecydowaliśmy się na tę formę ruchu, wykwalifikowane osoby przedstawią nam na początek odpowiedni do naszych oczekiwań i możliwości.

Pamiętajmy, by dobrze dobrać ubranie w jakim udamy się na trening. Zwróćmy uwagę na materiał, wytrzymałość oraz wygodę – to poprawi nam komfort ćwiczeń. Wybierzmy koszulki, spodnie i skarpety wykonane z oddychającej tkaniny, która odprowadza wilgoć ze skóry i szybko schnie, więc i my i nasze ubrania nie jesteśmy skąpani w pocie. Dobra jakościowo odzież na trening to wydatek, który się opłaca.

Spora część młodych ludzi (i nie tylko) rozpoczynających ćwiczenia na siłowniach przychodzi z myślą o nabraniu masy mięśniowej. Co wiąże się z pytaniami typu, jakie suplementy pomogą im w tym zamierzeniu. W początkowej fazie zalecana jest odpowiednia dieta oraz stopniowe przyzwyczajenie organizmu do systematycznych ćwiczeń. Kiedy już zaliczą ten etap, mogą zacząć zażywać odżywki – gainery (w ich składzie znajduje się np. keratyna, glutamina, tauryna).

Pamiętajmy jednak, że gainery to uzupełnienie diety. Nie może być tak, iż połowę z spożywanych kalorii będzie stanowił gainer, to tylko dodatek. Trenując systematycznie pamiętaj o właściwej diecie i suplementacji.

#fitness#odżywki#sport#zdrowie